Wednesday, April 4, 2012

ADUHH SENGAL!! KENAPA RASA MACAM NAK DEMAM BALIK NI??

pagi tadi gua demam -- pening kepala & selsema,
badan panas & rasa macam nak pitam.
jarang gua kena demam teruk camni!!

atas nasihat rakan serumah gua pegi klinik...
seriously gua jarang pegi klinik coz setakat
pening/demam sikit2 tu gua pekena panadol 2-3 das
dah okey balik!

sampai klinik gua jumpa doktor &
buat beberapa pemeriksaan rutin...
doktor kata suhu badan gua dah over limit.
doktor bagi satu injection dan lepas tu
baru gua rasa okey sikit.

doktor arahkan gua ke kaunter ubat.
gua ke kaunter ubat dan diberikan 
oleh misi yang bertugas beberapa
bungkusan pil untuk gua habiskan.

misi tu bagi explaination tentang ubat-
ubat tersebut tapi gua jenis pelupa...
gua agak kalo terlupa prosedur pemakanan ubat-ubat
gua boleh datang tanya kat misi tu.

supaya gua tak lupa misi mana satu yang
harus gua temui balik, gua mintak izin untuk
snap gambarnya... sebab gua jugak jenis
mudah lupa muka orang yang jarang jumpa.

nasib baik misi tu sporting... 
izinkan gua snap gambarnya sekeping pakai 'blackberry'...
sepas ambil ubat gua chow balik rumah!

sampai rumah 
tetiba gua rasa macam nak demam balik...
try makan ubat tapi tak berkesan.
gua rasa tak sedap badan
gua rasa gua kena pegi klinik tu balik...
serius gua kena pegi klinik tu balik!!

apasal tiba2 gua rasa nak demam balik hah??
biasanya tak macam ni...

:-/

oh ye! lupa plak nak tunjuk
gambar misi yang kat kaunter ubat tadi...


10 comments:

Zabel Iqbal Bin Zainon said...

comei gila!! Nak ngorat bleh?

Sudir said...

Macam ni aku pun nak demam jugak la.. Bagi tau aku kat mana klinik nih?

SENG GARANG said...

Pehhh...patut le demam

Unknown said...

Harap tuan dapat linkkan blog saya ke blog tersohor tuan.

http://matdespatchotai.blogspot.com/

saya telah linkkan blog tuan ke dalam blog list saya.

terima kasih

Anonymous said...

hari hari nak ubot kat dia..

Anonymous said...

member facebook aku..
mmg comel dia ni..

dex said...

demam+batuk+flu..complete set..ktne nk amek ni?klinik mn der?hehehehe..

Anonymous said...

Deman tuan hampir sama kejadian diri teman. Di depan rumah sewa teman didiami sekeluarga macam keluarga. Syahdan (tiru citer Allahyarham P Ramlee "Tri 3 abtul") dalam perbualan harian memang tunjuk kemesraan sebagai keluaraga. Ayah dia panggil teman "abe" tak kesahlah tuu... ocmak dio panggil "abe" juge, tak kasih jugokla tuu... Teman tidaklah persaan ada insan dirumah tsbt memerhatikan gerak geri teman, syahdan (pinjam sekali lagi) suatu hari ketika anak dara jiran semasa berbual2 dengan ibunya menegur teman..., hei "abe", teman menoleh dan berkata, bukan "abe", "tok abe" kerana bimbang jugerlah ayah, mak dan anak semuanya panggil "abang". Dia marah, itulah katanya orang nak beli tapi tak nak dijual (ungkapan citer Allahyarham P Ramlee lagi "penikar bujan tapuk"), teman pon berkata "ya beda bedu", tetiba teman kena beduk, tak perasaan sebelah teman ada ibu bebudak sedang memerhatikan "3 in one". Bimbang jugerlah lebih2 lagi korang fahamlah ibu bebudak pon dah "listing" kat bursa...

Mujurlah, khabar yang teman terima bahawa anak dara sebelah rumah diterima sebagai "Majistret" dan telah pun bertugas di sebuah daerah di pantai barat. Jarang2 sekali dia balik itu yang sangat merisaukan teman...

Unknown said...

ASSALAMU ALAIKUM WR-WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUAN EYANG JINGGO KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL JITU YANG EYANG,BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 380 JUTA ALHAMDULILLAH, SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN MOBIL WALAUPUN SAYA CUMA PNS GOLONGAN 1B.INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG EYANG JINGGO KARENA APAPUN KEADAAN ANDA JANGAN PERNAH BERPUTUS ASAH KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN.
JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB EYANG JINGGO DI NMR (_+_6_2_8_5_2_8_1_2_2_0_0_1_9__) ATAU KUNJUNGI WEPSITE (KLIK)www.angkagoib.123webs.co.id SAYA SUDAH BUKTIKAN 3X THNKS ROOMX SOBAT
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
╔══╗═════╔╗═════
╚╗╔╬═╦═╦═╣╠╦╦╦╦╗
═║║║╩╣║║╬║═╣║║║║
═╚╝╚═╩╩╬╗╠╩╬╗╠═╝
═══════╚═╝═╚═╝══
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★

Unknown said...

apa fb ori dia? ramai betul pakai gambar dia ni buat dp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENGAL GILER!